Het verhaal van InformedPricing

Over InformedPricing

Waardevol instrument voor horeca-ondernemer

Het idee voor InformedPricing is ontstaan eind 2022. Tegen een achtergrond van coronapandemie gevolgd door torenhoge inflatie beleefde de horeca roerige tijden. Hoe lastig is het niet te opereren in dergelijke volatiele context?

Tegen deze achtergrond ontstond het idee om onze passie voor data science en ‘cijferen’ los te laten op deze problematiek. Is het niet mogelijk alle menukaarten van Nederland te analyseren? Is daarmee een waardevol instrument te maken waarmee de horecaondernemer beter zijn keuzes kan maken?

Inzicht in prijslandschap en menutrends horecasector

avi richards informedpricing

Na een half jaar van software tooling ontwikkelen, een mooi webdesign en het verder rijpen van het concept is ‘InformedPricing’ ontstaan. Het eerste dashboard van Nederland met volledig inzicht in het prijslandschap en de menutrends van de horeca! Gevisualiseerd met tabellen en grafieken tonen wij de data langs verschillende assen.

De kwaliteit van de data in dit proces is essentieel. Grote uitdaging in dit geheel is de grote diversiteit in de opzet van websites. Pas na vele iteraties is onze toolchain en algoritmiek nu dermate robuust dat de resulterende dataset prima bruikbaar is. De aandacht voor kwaliteit zal ook in de toekomst een belangrijk onderdeel van onze roadmap blijven. Momenteel kunnen wij nog niet alle websites ‘begrijpen’. Ook daar verwachten wij verdere stappen te gaan maken in de nabije toekomst.

Verder op de horizon gaan wij dit concept mogelijk ook op andere markten toepassen.